قالب های بلاگ اسکای

زیر نظر تیم سایبری تومور

قالب های بلاگ اسکای

زیر نظر تیم سایبری تومور

خدا مارو میبینه


این مطلب رو نوشتم تا اولا به خودم برای چندمین بار یاد آوری کنم که خدا تو رو می بینه و دوما اگر عزیزی یادش رفته یادش بیاد که در هر حال خدا با او است .

 

آخه می دونید اگه به خودمون نگاه کنیم و به کارامون نظر بیاندازیم می بینیم همیشه یادمون میره که خدا داره ما رو می بینه پس خیلی راحت غیبت می کنیم , خیلی راحت دروغ می گیم , به نامحرم نگاه می کنیم (فیلم یا عکس مستهجن می بینیم ) , حجاب رو رعایت نمی کنیم , سر امتحان روی دست بغل دستیمون نگاه می کنیم , پارتی بازی می کنیم , از چراغ قرمز رد می شیم و هر گناه و عمل خلافی را در هر زمینه ای که فکرش کنید به راحتی انجام می دیم .

 

اما حالا یه روز که بخوایم یه عمل خلافی رو انجام بدیم و یه مهمون داشته باشیم که از بد شانسی ما طرف بغل دستمون نشسته و باهاش هم رو دربایستی داریم . آقا هیچ کاری رو که خلاف باشه انجام نمی دیم انگار هیچ کس توی دنیا بهتر از ما نیست . چرا ؟؟؟؟ چون می ترسیم آبرومون بره .

  

 

حالا میایم مقام این مهمون رو می بریم بالا و با خودمون می گیم : آیا اگه امام زمان که دعای ندبش رو می خونیم دعای سلامتیش رو می خونیم و خیلی جالبه اگه یه جا بهمون بگن آقا/خانم یه دعا کن و نتونیم غلمبه سلمبه حرف بزنیم می گیم : خدایا ظهور حضرت مهدی (عج) را نزدیک بگردان . بیاد و مهمون ما بشه آیا جلوش کار خلافی می کنیم .؟؟!!!!!

در حالی که در حدیثی از اون حضرت داریم و توی تلویزیون قبل از اخبار هم نشون میده که می فرمایند :

ما بر همه احوال امت خود آگاهیم .

 

یا وقتی که در نص صریح قرآن خداوند در آیاتی تکان دهنده که توجه منو به خودش جلب کرده (شاید آیاتی دیگر نیز باشه ) به انسان یادآوری می کنه که ما داریم می بینیمت .اما باز یادمون میره.

 

خوب , در اینجا میخوام این آیات رو براتون بگم تا اگه خواستین حفظش کنید و روزی چند بار اونو با خودتون تکرار کنید تا ملکه ذهنتون بشه و وقت گناه یا عمل خلافی خود به خود بیاد تو ذهنتون و جلو چشمتون و گناه نکنین . راستی اینها فقط یافته های ذهن ناقصم است پس این مطالب رو کامل ندونید و خوشحال میشم در تکمیلش کمک کنید .

 

۱– خداوند متعال در آیه ۱۴سوره علق می فرماید :

« اَلَم یَعلَم بِاَن الله یَری »

« آیا او (انسان) نمی داند که خداوند همه اعمالش را می بیند؟ »

 در تفسیر نمونه در توضیح این آیه آمده است :

عالم هستی محضر خدا است . توجه به این واقعیت که هر کاری را انسان انجام می دهد در پیشگاه خدا است , و اصولا (تمام عالم هستی محضر خدا است ) , و چیزی از اعمال و حتی نیات آدمی از او پنهان نیست , می تواند روی برنامه زندگی انسان اثر زیادی بگذارد , و او را از خلافکاریها باز دارد , مشروط بر این که ایمان به این مطلب واقعا در دل او جای گیرد و به صورت یک باور قطعی در آید .

 

۲- خداوند متعال در آیه ۱۶سوره ق می فرماید :

« و لقد خلقنا الانسان و نعلم ما توسوس به نفسه و نحن اقرب الیه من حبل الورید »

« و ما انسان را خلق کرده ایم و از وساوس (وسوسه ها) و اندیشه های نفس او کاملا آگاهیم که از رگ گردن او به او نزدیک تریم . »

 در نفسیر نمونه در توضیح این آیه آمده است :

منظور این است که وقتی خداوند از خطورات قلبی انسان و وسوسه های زودگذری که از فکر آنها می گذرد آگاه است مسلما از تمام عقائد و اعمال و گفتار آنها با خبر می باشد , و حساب همه را برای روز حساب نگه می دارد .

در ادامه آیه می فرماید ما به او از رگ قلبش(یا گردنش) نیز نزدیک تریم . چه تعبیر جالب و تکان دهنده ای, حیات جسمانی ما وابسته به رگی است که خون را به تمام بدن می رساند و خداوند از این نیز به ما نزدیک تر است .

 

۳- خداوند در گوشه ای از آیه ۲۶سوره انفال نیز می فرماید :

« .......... ان الله یحول بین المرء و قلبه و ...... »

« ........ و بدانید خدا در میان شخص و قلب او حائل است ...... »

در تفسیر نمونه در توضیح آمده است :

شک نیست که منظور از قلب روح و عقل است و اما اینکه خداوند چگونه میان انسان روح و عقل او قرار می گیرد احتمالات فراوانی درباره آن داده شده است که یکی از آن اشاره به شدت نزدیکی خداوند به بندگان است آنچنان که گوئی در درون جان او و میان او و خودش قرار گرفته .

 

خوب امیدوارم تونسته باشم تا حد اندکی شما را در توجه به اینکه خداوند در همه حال با ما است یاری کنم پس مراقب خود باشیم تا بتوانیم ذره ای در اعمال و رفتارمان تجدید نظر کنیم و ذره ای به ذات پاکش نزدیک شویم.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
جالب بید جمعه 23 اسفند 1392 ساعت 16:35

جالب بید

ممنونم از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد