قالب های بلاگ اسکای

زیر نظر تیم سایبری تومور

قالب های بلاگ اسکای

زیر نظر تیم سایبری تومور

سگ


بسم الله الرحمن الرحیم


تمام اجزای بدن سگ ( مو ، ناخن ، پوست و استخوان ) و رطوبت آن نجس است . البته از سگ میتوان برای نگهبانی یا شکار استفاده کرد ولی باید محل زندگی او از محل زندگی انسان دور باشد .

پشخصی از امام صادق (ع) در این رابطه سوال کرد و امام صادق (ع) فرمودند :

بله میتوان استفاده کرد ، اما هرگز نباید آن را به داخل خانه ات ببری 

دستور اسلام برای دوری کردن از سگ که یکی از نجاسات است دارای حکمت های فراوانی است که هنوز بسیاری از آن ها برای ما مشخص نشده پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله میفرماید :

فرشتگان به خانه ای که در آن سگ وجود داشته باشد وارد نمیشوند 

 

در روایات امامان (ع) نیز فراوان نقل شده است که سگ نجس است و باید از آن دوری کرد .

هنوز به درستی مشخص نیست که نگهداری سگ در خانه چه تاثیرات مخربی روحی بر روی انسان دارد  ولی درباره تاثیرات جسمی آن تحقیقات زیادی صورت گرفته است . برای مثال ، هاری بیماری کشنده ای است که منشا ویروسی دارد و معمولا از طریق سگ به انسان منتقل می شود بسیاری از سگ ها بدون اینکه در ظاهر نشانه ای از این بیماری داشته باشند ، این ویروس کشنده را نگاه میدارند . کافی است کوچکترین خراش یا زخمی در پوست انسان ایجاد شود ، تا این ویروس کشنده از سگ به انسان منتقل شود . البته گاهی هم این انتقال بدون هیچ خراش و به دلایل ناشناخته دیگر صورت میگیرد . ممکن است این تصور وجود بیاید که میتوان با تزریق واکسن هاری ، از این بیماری پیشگیری کرد و دیگر مشکلی باقی نماند ؛ اما دانشمندان تا کنون ده ها  نوع بیماری مختلف را شناسایی کرده اند که از طریق سگ به انسان منتقل می شود ؛ بدون شک برای شناخت همه بیماری هایی که از سگ به انسان منتقل میشود ، به سال ها مطالعه و تحقیق نیاز است ، در حالی که دین اسلام از همان ابتدا برای پیشگیری از این مشکلات ، سگ را نجس دانسته و از تماس با آن منع کرده است  

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امید شنبه 17 اسفند 1392 ساعت 13:38

اینکه تو کتاب هفتم دبیرستان هست

خب منم از همونجا نوشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد