X
تبلیغات
رایتل

قالب های بلاگ اسکای

زیر نظر تیم سایبری تومور

تفکر مسلمانان اروپایی درباره امام حسین


این رویداد کربلا نشانه بزرگترین فداکاری در راه خدا در تاریخ بشر است. دقیقه و جزئیات خیره کننده این رویداد بزرگ نوشته شده است و از روز اول توسط شاهدانزنده ماندند.

برای آخرین 1400 قرن ها، از نبرد کربلا نشان دهنده برخورد خوبی در برابر شر،فضیلت در مقابل ستمکاران ، درست در مقابل غلط است، و از برخورد امام حسین ( رئیس فضیلت ) در مقابل یزید ( رئیس بی تقوایی ) .


ادوارد . براون، استاد مطالعات عربی و شرقی در دانشگاه کمبریج، ستایش امام حسین در این کلمات :


" ... یک یادآوری از میدان به خون آغشته کربلا ، جایی که نوه رسول خدا افتاد در طول، شکنجه تشنگی و احاطه شده توسط اجساد بستگان خود به قتل رسیده است، در هر زمان حتی در است از آن به بعد به بیرون کشیدن کافی، ولرم و غافل ، عمیق ترین احساسات، غم و اندوه کوره در رفته ترین ، و به تجلیل و ستایش از روح قبل از آن درد، خطر مرگ و کوچک شدن به چیز جزئی نسنجیده . "

[ تاریخ ادبیات ایران ، لندن، 1919 ، ص . 227 ]


به عنوان امام وقت و نماینده واقعی پدر بزرگ او حضرت محمد ( S ) ، امام حسین ، در مقابل ظالم از زمان برای حفاظت و حمایت از اسلام و هدایت مسلمانان بود. از سوی دیگر، قدرت ماندن از حاکمان ( معاویه و پسرش یزید ) تنها در ممکن است از شمشیر بستگی دارد. آنها با استفاده از نیروی بی رحم به بیش از امپراتوری اسلامی حکومت حتی با تمام معنی غیر قانونی امکان پذیر است.


در زمانی که خورشید راه اندازی شد، در روز عاشورا در دشت کربلا ، شاهد امام حسین، از دست دادن همه چیز مثل انسان ممکن است در راه خدا از جمله خود 72 دنبال کننده شجاع و وفادار و 6 ماه خود بچه زیبا ، علی اصغر . در پی چنین فداکاری بزرگ، قرآن را ستود عنوان :

" فکر نمی کنم از کسانی که در راه خدا مرده کشته شد. نه، آنها زندگی می کنند ، پیدا کردن روزی خود را در حضور پروردگار خود " ( قرآن 3:169 ) .

قبل از نبرد کربلا ، جهان می دانستند تنها این قانون که "می تواند از حق است " . با این حال، روز عاشورا معرفی حتی قوی تر حکومت به این جهان؛ "راست ممکن است " . در حال حاضر، خون بی گناه می تواند بر شمشیر از مستبد برنده شوید.

مهاتما گاندی ( رهبر سیاسی و معنوی هند ) می نویسد: "من از حسین یاد گرفتم چگونه برای رسیدن به پیروزی در حالی که تحت ستم . "

با توجه به شاعر بزرگ رابیندرانات تاگور ، فداکاری حسین را نشان می دهد آزادی معنوی است. او می نویسد : " به منظور حفظ عدالت زنده و حقیقت ، به جای یک ارتش یا سلاح ، موفقیت را می توان با به خطر انداختن زندگی به دست آورد، دقیقا همان چیزی است امام حسین (ع ) بود "

این یک پیروزی جاودان تنها می تواند توسط کسی که کاملا بر این باور و اعتماد به خداوند متعال به دست آورد.

توماس کارلایل ( مورخ اسکاتلندی و مقاله نویس ) توضیح می دهد : " بهترین درسی که از تراژدی کربلا می کنید این است که حسین و اصحاب او مؤمنان را سفت و سخت به خدا بود. آنها نشان داده شده است که برتری عددی به حساب نمی کند که آن را به حقیقت و باطل می آید . پیروزی حسین ، با وجود اقلیت بود، مرا شگفت ! "

امام حسین (ع ) توضیح می دهد که هدف قربانی او به قول خودش : "من این موضع نه از تکبر و غرور، نه از فساد و بی عدالتی صورت گرفته است. I افزایش یافته است به دنبال اصلاحات در جامعه از پدر بزرگ من . من می خواهم به پیشنهاد خوب است، منع شر، و سنت پدر بزرگ من و پدرم علی بن ابی طالب را دنبال کنید. "

چارلز دیکنز (نویسنده انگلیسی ) می نویسد: "اگر حسین به فرو نشاندن تمایلات دنیوی خود مبارزه کرده بود ... پس از آن من نمی فهمم چرا خواهر ، همسر ، و فرزندان او همراه است. این مخفف به دلیل بنابراین ، که او صرفا برای اسلام قربانی . "

با وجود تمام جنبه های دردناک کربلا ، آن را دارایاهمیت زیادی در تاریخ اسلام ، برای انقلاب امام حسین (A) بود صرفا یک رویداد که توسط شانس انجام گرفته است. این نه یک جنبش برای احیای اسلام بود. امام حسین (ع ) ماموریت نجیب خود حق را از روز اول اعلام کرد.

آنتوان باره ( نویسنده لبنانی ) می نویسد: "هیچ جنگ در تاریخ معاصر و گذشته از انسان به دست آورده است همدردی و تحسین بیشتر و همچنین ارائه درس بیشتر از شهادت حسین (ع) در نبرد کربلا " ( حسین در ایدئولوژی مسیحی )

تاریخچه دیده است قتل عام تعداد زیادی از مردم بی گناه ، اما از تراژدی کربلا یکی از معدود که در آن مردان ، زنان و کودکان به طور داوطلبانه اجازه خود را به گرسنگی، تشنگی ، تحقیر و مرگ در ماسه سوزاندن کربلا قرار است چرا که آنها معتقد بودند که امام حسین (ع) ایستاده بود برای عدالت . جای تعجب است که برای بیش از 1400 سال مسلمانان ، به پرورش شده است داستان کربلا در قلب خود را مانند یک زخم باز ، تا مبادا آنها باید فداکاری عالی امام حسین (ع ) و پیروان خود را فراموش کرده ام .


رهبران روحانی بزرگ شناخته شده که فداکاری بزرگ است، اما در کربلا ، مردان و زنان با نوزاد در آغوش خود ، قلب خود و روح شعله ور با عدالت ، مرگ و نه از شر و ضعف را انتخاب کرد. چنین عظمت امام حسین (ع ) بود؛ چنین قدرت معنوی خود را ، که می تواند فنا مشترک به ارتفاعات شجاعت عالی و فداکاری بالا بردن بود.

دکتر K. اردک وحشی دریایی می نویسد : " از این گروه شجاع ، زن و مرد می دانستند که نیروهای دشمن اطراف قسم خورده بودند ، و نه تنها آماده مبارزه بودند، اما برای کشتن . ممنوع حتی آب برای کودکان، آنها در زیر سوزش آفتاب سوزان و ماسه خشک باقی مانده است ، هنوز نه یک برای یک لحظه شک و تردید عمل . حسین راهپیمایی با شرکت کوچک او، به شکوه، به قدرت از ثروت است، اما به یک قربانی عالی، و هر عضو شجاعانه بزرگترین شانس بدون جنگ مواجه شده است. "

دکتر رادها کریشنان می نویسد: " اگر چه امام حسین سال پیش زندگی خود را داد ، اما روح غیر قابل خراب کردن او را بر دل مردم حتی امروز . "

تراژدی کربلا در 680 AD در سواحل فرات در عراق در زمان اما کربلا دارای جاذبه ای همگانی و در آب و هوای امروز از خشونت ، آن است که مربوط تر از همیشه. تراژدی کربلا و روح خود را از مقاومت غیر خشونت آمیز و جانفشانی کرده است یک منبع الهام بخش برای امثال مهاتما گاندی و پاندیت نهرو بوده است.

اولین نمک ساتیاگرا مهاتما گاندی توسط مقاومت در برابر خشونت غیر امام حسین را به ظلم و ستم یزید الهام گرفته شده بود . گاندی گفته شده است تاریخ اسلام و امام حسین (ع ) به مطالعه کرده اند ، و از این نظر است که اسلام به نمایندگی از میراث شمشیر اما از فداکاری های اولیاء مثل امام حسین (ع ) بود.

مهاتما گاندی می نویسد : " ایمان من این است که پیشرفت اسلام در استفاده از شمشیر های مؤمنان آن بستگی ندارد، بلکه نتیجه فداکاری عالی امام حسین (ع ) ، سنت بزرگ است. "

نهرو در نظر گرفته کربلا برای نشان دادن قدرت علوم انسانی و عزم راسخ. او می نویسد :

" ، فداکاری امام حسین است برای همه گروه ها و جوامع ، به عنوان مثال از مسیر عدالت است. "

دکتر راجندرا پراساد می نویسد ، "فداکاری امام حسین (ع) به یک کشور و یا کشور محدود نمی شود ، اما دولت ارثی از برادری همه مردم است . "

دکتر رادها کریشنان می نویسد ، "هر چند امام حسین (ع ) تقریبا 1300 سال پیش زندگی خود را داد ، اما روح غیر قابل خراب کردن او را بر دل مردم حتی امروز . "

سوامی  توصیف ، "این ، فداکاری حسین است که در این جهان اسلام زنده و یا دیگری نگه داشته است وجود دارد خواهد بود هیچ کس از چپ به نام اسلام است. "

خانم ساروجینی نایدو می نویسد ، "من مسلمان که از میان آنها ، حسین ، یک موجود بزرگ انسان ، کاملا توسط تمام جوامع دنیا آمد که بازگشته و افتخار تبریک می گویم "

سیمون عراق (1678-1720) ،استاد زبان عربی در دانشگاه کمبریج می نویسد :


"سپس حسین سوار اسبش شد و در زمان قرآن و آن را قبل از او گذاشته ، و ، در آینده به مردم ، آنها را به اجرای وظایف خود دعوت : اضافه کردن ، ' O خدا ، تو اعتماد به نفس من در هر مشکل، و من امیدوارم که در تمام سختی ! " ... او در کنار آنها از فضایل او یاد آوری ، اشراف از تولد او، عظمت قدرت خود را ، و تبار خود را بالا و گفت: در نظر بگیرید با خودتان یا نه چنین مردی را به عنوان من است بهتر از شما ، من پسر دختر پیامبر شما ، علاوه بر کسی که دیگر بر روی زمین علی پدر من بود وجود دارد . جعفر و حمزه، رئیس شهدا ، هر دو عموهای من بودند و رسول خدا، بر او از صلح و آرامش ، گفت: هر دو من و برادرم ، که ما رئیس جوانان بهشت ​​بود. اگر شما باور من ، آنچه من می گویم درست است، برای خدا ، من هرگز دروغ به صورت جدی گفت: از من تا به حال درک من ، به خدا دروغ متنفر است اگر شما باور من نیست ، از اصحاب رسول خدا [ در اینجا او آنها را به نام ] ، و آنها به شما همان . اجازه بدهید من به بازگشت به آنچه که من داشته باشد. " از آنها خواسته ، چه او را از اینکه توسط بقیه روابط خود را حکومت می کرد مانع . او جواب داد: « خدا نکند که من باید دست من را به استعفا از سمت راست من پس از به شیوه ای در خور بندگان تنظیم شده است. I توسل به خدا از هر ستمگر است که ، هرگز بر این باورند که در روز حساب نمی شود. "

[ تاریخچه عربها، لندن، 1894 ، ص 404-5 ]



گلدزیهر (1850-1921) ، معروف محقق شرق شناس مجار می نویسد :


" بعد از روزی که سیاه و سفید از کربلا ، تاریخ این خانواده ... شده است یک سری از رنج و آزار و اذیت این در شعر و نثر روایت ، در ادبیات غنی کشت از تذکر شهدا - تخصص شیعه - و به شکل موضوع تجمعات شیعه در یک سوم اول ماه محرم ، که روز دهم ( عاشورا ) به عنوان سالگرد فاجعه در کربلا . صحنه های که تراژدی نگهداری می شود نیز در این معرفی شده

روز بزرگداشت در فرم دراماتیک ( حرم ) . ' روز جشن ما مجموعه ما عزاداری می باشد. ' پس نتیجه گیری شعری از یک شاهزاده از وضع شیعه یادآوری بسیاری از میهن از خانواده پیامبر (ص) است. گریه و ماتم بر شر و آزار و اذیت رنج می برد توسط «خانواده علوی ، و سوگواری برای شهدای آن : این چیزها که از حامیان وفادار از علت نمی تواند متوقف است. ' بیشتر لمس از اشک از شیعیان ' حتی تبدیل به یک ضرب المثل عربی است. "

[ آشنایی با معارف اسلامی و حقوق ، پرینستون، 1981، ص . 179 ]


ادوارد گیبون (1737-1794) ، به عنوان بزرگترین مورخ انگلستان از وقت خود را در نظر گرفته می نویسد:


" در سن دور است و آب و هوای صحنه غم انگیز از مرگ حسین خواهد همدردی از سردترین خواننده بیدار. "

[ این انحطاط و سقوط امپراتوری روم ، لندن، 1911 ، جلد 5 ، ص 391-2 ]



پیتر چلکسی ، استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه نیویورک ، می نویسد:

" حسین را پذیرفت و از مکه را با خانواده واطرافیان در حدود هفتاد و پیروان . اما در دشت کربلا که در یک کمین تعیین شده توسط ... خلیفه گرفتار شده بودند ، یزید . اگر چه شکست قطعی بود ، حسین حاضر به پرداخت ادای احترام به او . احاطه شده توسط یک نیروی دشمن بزرگ، حسین و شرکت خود را بدون آب به مدت ده روز در بیابان سوزان کربلا وجود داشته است. در نهایت حسین، بزرگسالان و برخی از کودکان مرد از خانواده خود و همراهان خود را به بیت های فلش و شمشیر قطع شد ارتش یزید است . زنان و کودکان باقی مانده خود را به عنوان اسیر به یزید در دمشق گرفته شد مورخ مشهور ابو ریحان البیرونی می گوید ، " ... پس از آن آتش به اردوگاه خود در نظر گرفته شد و اجساد توسط سم از اسب زیر پا گذاشته شد . هیچ کس در تاریخ نوع انسان چنین فجایعی را دیده است . "

[ تعزیه : آیین و درام در ایران ، نیویورک، 1979، ص . 2 ]



رینولد نیکلسون  (1868-1945)، سر توماس آدامز استاد زبان عربی در دانشگاه کمبریج ، می نویسد ، " حسین سقوط کرد، سوراخ های فلش ، و پیروان شجاع خود را پایین در کنار او تا آخرین نفر قطع شد. سنت محمدی ، که با معدودی موارد استثنا است یکنواخت به سلسله اموی خصمانه ، با احترام حسین (ع) به عنوان یک شهید و یزید را به عنوان قاتل او . "

[A تاریخ ادبیات عرب ، کمبریج، 1930 ، ص . 197 ]


رابرت رودن اسبرو در (1835-1889) ،عمده از بنگال سپاه کارکنان، می نویسد ، " حسین دارای یک فرزند به نام عبدالله ، تنها یک سال سن دارد. او پدر خود را در این راهپیمایی وحشتناک . لمس شده توسط فریاد آن همراه بود، او در زمان نوزاد در آغوش و گریه او در آن لحظه ، یک محور از صفوف متخاصم سوراخ گوش کودک، و آن را در آغوش پدرش به پایان رسید. حسین جسد کمی بر زمین قرار می گیرد. "ما از طرف خدا آمده ، و ما به او بازگشت ! او گریه ؛ '  خداوند ، به من قدرت تحمل این همه شور بختی می دهد! ' ... ضعف با تشنگی، و خسته با زخم ، او با شجاعت از جان گذشته ، قتل چند تن از مخالفان خود را به مبارزه در گذشته او را از پشت قطع شد . در مثال همان نیزه از پشت خود محوری شد و او را به زمین با مته سوراخ ، به عنوان زنان و صبح روز بعد و . فروشنده این ضربه آخرین عقب نشینی سلاح خود را ، پسر بد بخت از علی بیش از یک جسد نوردسر از تنه قطع شده بود ، تنه تحت hoofs از فاتحان " اسب زیر پا گذاشته شد نوزاد پسر باقی مانده را به کوفه انجام شد. اجساد حسین و پیروان خود را بر روی نقطه ای که در آن هنگام سقوط غسل مانده بود . برای سه روز آنها را به خورشید و شبنم شب، کرکسهای و حیوانات تکاپو از زباله در معرض باقی مانده است اما پس از آن ساکنان یک روستای همسایه ، با ترس و وحشت زده است که بدن از

نوه پیامبر (ص) باید در نتیجه کشید به جانوران ناپاک از میدان رها شده ، جرات خشم ابا عبدالله ، و بدن از شهید و دوستان قهرمانانه او را دفن . "

[ اسلام در اعراب ، دلاور، 1976 ، ص 126-7 ]


سر ویلیام میور (1819-1905) ، دانشمند اسکاتلندی و دولتمرد و پس از وزیر امور خارجه به دولت هند و همچنین معاون فرماندار از شمال غرب استان می نویسد برگزار می شود : " تراژدی کربلا تصمیم گرفت نه تنها سرنوشت خلافت ، اما از پادشاهی محمدی مدت ها پس از خلافت مشکلاتی روبرو بود و ناپدید شد. "

[ سالانه خلافت در اوایل ، لندن ، 1883، ص 441-2 ]


کربلا ، نماد چهره واقعی مبارزه علیه بی عدالتی - مقاومت غیر خشونت آمیز . گرفتن و نه زندگی اما به خطر انداختن زندگی خود را برای اسلام . به طور خلاصه ، آن است که از محل می گویند در کلمات برخی از شاعران هند شناخته شده است :


اجازه دهید بشریت بیدار و هر قبیله حسین به عنوان خود ادعا می کنند .

در شهید امام حسین ع) ، نهفته است از مرگ یزید ، برای اسلام بعد از هر کربلا زنده

برچسب‌ها: تفکر
تاریخ ارسال: جمعه 19 اردیبهشت 1393 ساعت 15:59 | نویسنده: admins | چاپ مطلب
نظرات (4)
یکشنبه 8 تیر 1393 00:10
نــوای سینــا خوشرفتــار
امتیاز: 0 0
لینک نظر
با عرض سلام و احترام و خسته نباشید ویژه خدمت شما دوست و همسنگری عزیز
یه مدت بخاطر ایام امتحانات از به روز بودن دور بودیم
اما انشاالله از این تاریخ به بعد مدام مزاحم شما هستیم .....

مصاحبه ای اختصاصی بوسیله ی یکی از پایگاه های خبری تحلیلی با "سینــا خوشرفتــار" صورت گرفته که برای دانلود این مصاحبه متنش رو در قالب فایل pdf و word در اختیار شما قرار دادیم ....
خیلی خیلی خوشحال میشیم نظرتون رو در مورد این مطلب بدونیم

پس قدم روی چشای ما بذارین و باعث برکت صفحه ما بشین
منتظر نظرات خوبتون هستیم ... یاعلی

لبیک یا خامنه ای ./
یکشنبه 11 خرداد 1393 10:20
یاس کبود
امتیاز: 0 0
لینک نظر
حسین سلطان عشق،
عباس ساقی عشق،
زینب شاهد عشق
و سجاد راوی عشق.
کاروان عشق در راه است و خود "عشق" نیمه شعبان خواهد آمد...
اعیاد شعبانیه مبارک
سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1393 16:06
پایگاه جامع مکتب الرقیه(س)
امتیاز: 0 0
لینک نظر
سلام و خسته نباشید...
با چندین مطلب جدید به روز هستیم....
خوشحال میشیم اونا رو ببینید و با نظراتتون ما را یاری کنید....
www.maktabalroghayeh.blogfa.com
پایگاه جامع مکتب الرقیه(س)
پاسخ:
چشم حتما
جمعه 26 اردیبهشت 1393 00:06
معبرسایبری بی سنگر
امتیاز: 0 0
لینک نظر
خدایا مرا آنجا دیدی که گفته بودی نبینمت! و مرا آنجا ندیدی که گفته بودی ببینمت!
خدایا قد نامردی هایم بلکه خیلی بیشتر تو مهربانی لطفا مرا برای تمام بودن و نبودن هایم مواخذه نکن.

◄منتظر شما هستیم همسنگــــر◄
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد