قالب های بلاگ اسکای

زیر نظر تیم سایبری تومور

قالب های بلاگ اسکای

زیر نظر تیم سایبری تومور

معجزه های امام حسین

                 بزرگترین معجزه امام حسین(ع) به روایت مدیر عتبه اباعبدالله

خبرگزاری فارس: مدیر عتبه امام حسین(ع) گفت: ایشان معجزه‌ای دارد که پس از یک دهه حضور در این مکان آن را درک نکرده‌ام.

ادامه مطلب ...

حربن یزید ریاحی

در احوالات او نقل شده است که از بزرگان کوفه بوده است؛ امّا از گذشته‌ی وی در مورد جبهه‌گیری و دفاع از امیرالمومنین علیه السلام خبری در دست نیست. گویند که ابن زیاد وی را به همراه هزار نفر به قادسیه فرستاد تا از ورود امام علیه السلام به کوفه جلوگیری نماید.

ادامه مطلب ...

علاقه شدید پیامبر (ص) به حسین (ع)

 


علاقه شدید پیامبر به حسین
عصر رسول خدا(ص) بود، حسین (ع) دوران کودکی را می گذرانید، روزی حسین (ع) در آغوش گرم پیامبر بود و پیامبر با او بازی می کرد و او را می خندانید.
عایشه گفت : (ای رسول خدا! چقدر این کودک را دوست داری ، و با دیدار او شادمان می شوی ؟)
پیامبر در پاسخ فرمود: (چرا او را دوست نداشته باشم و با دیدار او شاد نگردم با اینکه او میوه قلبم و نور چشمم است ، ولی امتم او را خواهند کشت کسی که بعد از وفات او مرقد او را زیارت کند خداوند ثواب یک حج ، از حجهای مرابرای زیارت کننده می نویسد.
عایشه گفت : ثواب یک حج از حج تو؟!
پیامبر فرمود: بلکه ثواب دو حج من
عایشه با تعجب بیشتر پرسید: ثواب دو حج تو؟!
پیامبر فرمود: بلکه ثواب سه حج من ، این موضوع همچنان تکرار شد، تا اینکه پیامبر فرمود: (بلکه خداوند ثواب نود حج از حج رسول خدا با ثواب عمره های آنها را به زیارت کننده خواهد داد). ( کامل الزیارات ، ص 68 )
داستانهای شنیدنی از چهارده معصوم علیهم السلام

نوشته : محمد محمدی اشتهاردی

سعید جلیلی

زندگی‌نامه

سعید جلیلی در سال ۱۳۴۴ در شهر مشهد به دنیا آمد. پدر وی محمدحسن جلیلی معلم و مدیر دبستان نواب صفوی ناحیه یک مشهد و دانش آموخته زبان فرانسه و اهل بیرجند و مادر وی آذری و اهل اردبیل می‌باشد. او در سال ۱۳۷۱ و پس از دریافت فوق لیسانس با فاطمه سجادی ازدواج کرد. فاطمه سجادی پزشک عمومی است این زوج دارای یک فرزند پسر بنام حمید هستند که در دبیرستان تحصیل می کند. وی تا سال ۱۳۸۴ ساکن کرج بوده‌است. سعید جلیلی تحصیلات ابتدایی تا دانشگاه را در مشهد و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع دکتری معارف اسلامی علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق به پایان رسانده و در دانشگاه امام صادق به تدریس «دیپلماسی پیامبر» می‌پردازد با وجود اینکه گفته شده عنوان پایان‌نامهٔ او «سیاست خارجی پیامبر» است اما یک منبع مطلع گفته که عنوان پایان نامه او «بنیاد اندیشه سیاسی اسلام در قرآن»[بوده است.

ادامه مطلب ...

حرم امام حسین(ع)

تاریخ بارگاه امام حسین(ع)‌

اولین علامت بارگاه امام حسین(ع) از سوی قبیله‌ بنی اسد که در نزدیکی کربلا سکنی گزیده بودند بنا نهاده شد. آنها مراسمی خاص برای به خاک سپردن سید الشهدا(ع) برگزار کردند و علامتی بر قبر شریف وی گذاشتند که سایبانی کوچک بر قبر حضرتش بود. با بر سر کار آمدن مختار بن ابی عبیده ثقفی که حکومتش را به نام خونخواهی از قاتلان حسین(ع) در کوفه برقرار کرده بود، این بارگاه پیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

 

ادامه مطلب ...